April 03, 2006

School Meme

I’ve been tagged by Mardhiah12 :D


[A] How many schools did I go to?

Kalau nak citer tang sekolah ni, bleh tahan gak le banyaknye...

Al-maklum kena mengikut ayah yang sering berpindah-randah ke serata ceruk Sabah.

1. SRK Rumidi : Lebih merupakan ‘Sekolah Pra’ Darjah 1. Ketika tu, saya baru berusia 5 tahun dan sekolah Tadika pula tak wujud lagi. Memandangkan saya dah hafal & tahu menulis ABC serta asas perkiraan matematik yang mudah, maka ayah telah menghantar saya masuk ke kelas Darjah 1 untuk mendapatkan pendedahan awal…

Tapi tak lama. Setakat beberapa bulan saja.

Dek tak tahan kerana sering ‘diusha’ oleh seorang budak lelaki dari kelas Darjah 3, lantas saya menjadi ‘fobia’ dan langsung tak mau turun ke sekolah keh keh keh

2. SRK Sungai-Sungai : Ni baru masuk kelas Darjah 1 yang ‘real’ punya.

Itupun hanya bertahan selama 2 hari.

Hari ke-3, saya telah ‘dilompatkan’ ke kelas Darjah 2 kerana berjaya melepasi ‘Ujian Kecekapan Membaca’.

2 bulan seterusnya, peperiksaan akhir tahun (Penggal ke-3) telah diadakan. Alhamdulillah, dapatlah meloloskan diri dalam ‘Top 5’.

3. SRJK St. Mary’s Convent, Sandakan : My very first ‘Sekolah Bandar’ cum ‘Sekolah Perempuan’.

Belajar dari Darjah 3 hinggalah ke Darjah 4.

4. SRJK St. Martin, Telupid : Masuk belajar setakat Darjah 5 sahaja… ohhh tidakkkk!

5. SRK Pamol : Kat sini pun hanya setakat Darjah 6 jek… againnn??!!!

6. SMK Telupid : Yang ni paling lama dalam ‘sejarah’. Sempatlah study dari Tingkatan 1 hingga 3.

Kat sini gak lah baru dapat merasa pengalaman suka duka menjadi ‘Top Student’… ewahhhh.

7. SMK Batu Sapi, Sandakan : ‘Sekolah Transit’ sementara menunggu tawaran kemasukan ke Tingkatan 4 Sains.

Sempatlah merasa tensi nya menjadi ‘Ahli Sasterawan’ yang kacau-bilau selama 2 bulan…

8. SMK Mat Salleh, Ranau : My Form 4 Science’s School.

Walaupun layak untuk memohon memasuki SMS / MRSM di Semenanjung, tapi atas desakan & pujukan nenek yang tak merelakan hasrat saya untuk menimba ilmu jauh di ‘seberang lautan’, maka akhirnya tawaran kemasukan ke sekolah ni saya terima dengan rela hati.

Pada tahun yang sama, saya kehilangan ‘nenek tersayang’. Patutlah ‘dia’ beriya-iya nakkan saya bersekolah di Sabah sahaja. Agaknya dia dah dapat merasai detik-detik pemergiannya untuk kembali menemui ‘Yang Esa’.

By the way, bersekolah di ‘Perlembahan Kinabalu’ ni memang menjanjikan satu pengalaman yang mengasyikkan.

Menikmati keindahan matahari terbit dan terbenam dari celahan jendela asrama yang kebetulan pemandangannya menghala ke Gunung Kinabalu amat memukau pandangan, subhanallah! Terasa betapa kerdilnya saya di sisi ‘Sang Pencipta’.

Actually, I only managed to achieved ‘Top 5’, instead of ‘Top 3’. Tapi, itulah yang terbaik yang dapat saya usahakan.

And somehow according to my juniors, there are '3 cute guyz' that always keep on asking about me and sending regards when I’m not around!

Isn’t it nice knowing that you do have an 'admirers' that care for you?!

9. SMK Sandakan : Being a Form 5 Science student who’s striving to prepare herself for the coming SPM and at the same time having a headache facing all kinds of rumour and controversy is not an easy things to cope with!

Have I told you that I have ‘5 admirers’ all in all whose 3 of them are my very own classmates! Ohhh dear… Pity me!

And then, I’ve been told by the ‘Post Girl-Should Be’ that she had misplaced a ‘Love Letter’ that she supposed to delivered to me from someone or may I just named it as a ‘Secret Admirer’! errmmm what a confusing old days *wink*

Please do bare in mind that even though I do have such an ‘admirers’, but I’m not the kind of gal that like to ‘play around' and 'making fools' of guyz hearts.

You may believe that I do have a special or a steady boyfriend perhaps during my school days. But I don’t really have one!

I’m just an ordinary innocent young gal. A very very innocent one, I would say. hehehe...

10. SM St. Mary, Sandakan : This is the place where I end up my school days as a student of Form 6 Science.

Getting to know that I have a ‘Pengawas Sekolah’ as my admirer do give me such a mixed up feelings!

And againnn I do really get a ‘Love Letter’ from a real ‘Secret Admirer’ whom his identity remains a mystery to me till the end of my school days! :p

[B] Was I the studious nerd, or the last minute hero?

Sometimes I was and sometimes I wasn’t… hahaha

[C] Was I the class 'taiko’ (don't-care-macho-attitude is what I presume it would mean in English) or the teacher's pet?

Yes and No…

[D] What was the biggest rule I broke in school?

None ;)

[E] Three subjects I enjoyed :

1. Modern Math
2. Biology
3. Bahasa Malaysia

[F] Three teachers that inspired me :

I have a very very long lists…

[G] I should tag :

alex lacey, ayu, mamafynn, zilla & me01my...

No comments:

Post a Comment

Nukilan Sofiee
Daisypath Anniversary Years Ticker

Shout Box

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x