August 14, 2009

"Mama, Dot-Dot-Dot Tolong Nabi, Tak?



Inilah soalan skema yang sering diajukan oleh anak saya Hakeem semenjak akhir-akhir ini...

Ceritanya bermula begini.

Di suatu petang, sekembalinya Hakeem dan Sofia dari nurseri, tiba-tiba soalan ini terkeluar dari mulutnya (Hakeem), dan kemudian telah menjadi SKEMA kerana sering diulang-ulang tanya pada saya hampir setiap saban petang, setiap kali pulang dari nurseri...

"Mama, lipas tolong Nabi tak?"

"Tak".

"Mama, cicak tolong Nabi tak?"

"Tak".

"Yang tolong Rasulullah saw hanya ada dua iaitu burung merpati dan labah-labah!"

Kemudian, pada hari-hari berikutnya...

"Mama, kucing tolong Nabi tak?"

"Mama, kuda tolong Nabi tak?"

"Mama, arnab tolong Nabi tak?"

"Mama, shark tolong Nabi tak?"

"Mama, ikan paus tolong Nabi tak?"

"Mama, lion tolong Nabi tak?"

Tapi, soalan yang paling tak dapat saya lupakan...

"Mama, DINOSAUR tolong Nabi tak?"

"Mama, RAKSASA tolong Nabi tak?"

"Mama, ULTRAMAN tolong Nabi tak?"

"Iyeeee... tolong gak. Tolong TENGOK!"

Alahaiiiii sayang... :LOL:

Rupa-rupanya anak saya Hakeem teramat suka/taksub pada kisah persembunyian Rasulullah saw di GUA TSUR.

Mungkin kisah ini telah diceritakan oleh ustazah mereka di nurseri.

No comments:

Post a Comment

Nukilan Sofiee
Daisypath Anniversary Years Ticker

Shout Box

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x