May 18, 2011

Green Green Grass of Home

Rerumputan liar yang tumbuh subur menghijau di laman kediaman

Suatu ketika dahulu, saya pernah mengimpikan untuk melihat rumput Karpet tumbuh menghijau di laman kediaman saya.

Ya, itu impian suatu ketika dahulu namun impian itu tidak pernah kesampaian.

Tapi, Allah swt tidak pernah culas mendengar doa, impian mahupun harapan saya selama ini.

Rupa-rupanya...

Allah swt punya rencana yang lebih hebat dari itu, lalu menggantikannya dengan sesuatu yang lebih indah...

Dan dalam diam, DIA merencanakan suatu kejutan buat saya...

Diutus-Nya sang unggas sebagai perantara untuk menebarkan benih-benih rerumputan ini di laman saya sebagai bingkisan istimewa dari-Nya buat saya yang tidak pernah berhenti berharap!

Allahu Akhbar.

2 comments:

  1. Assalamualaikum.

    Sekadar berkongsi,

    4 Sifat doa:
    -Doa yang dimakbulkan cepat
    -Doa yang dimakbulkan lambat
    -Doa yang tidak dimakbulkan tetapi diganti dengan yang lain.
    -Doa yang tidak dimakbulkan tetapi diganti dengan pahala.

    p/s: nice shot! kalau ada lens macro tentu lebih banyak gambar bunga-bunga yang kecil itu dapat ditangkap. Tentu cantik, bukan?

    ReplyDelete
  2. aidura sofiee24/5/11 11:14

    en_kerani, saya ada kit lens 18-55mm sahaja. macro lens takde lagi. :)

    ReplyDelete

Nukilan Sofiee
Daisypath Anniversary Years Ticker

Shout Box

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x