November 13, 2009

Mari Jadi Jutawan (3)

Percaya tak jika saya katakan seorang perokok boleh jadi JUTAWAN!

Jika anda seorang perokok tegar sedang anda baru berusia 18 tahun, saya nasihatkan agar anda insaf dan BERHENTI MEROKOK dengan segera!

Jika tidak, anda pasti akan kehilangan peluang tersebut.

CONTOH :

1) Seorang Pakcik berusia 58 tahun telah mula merokok pada usia 18 tahun. Bererti beliau telah merokok selama 40 tahun!

2) Belanja rokok harian: rm3 sekotak, sehari 2 kotak --> rm6

3) Belanja rokok sebulan: rm6 x 30 hari --> rm180

Sekiranya wang itu telah dilaburkan dalam skim Pelaburan Islamik dengan andaian :

a) Pulangan pelaburan sebanyak 15% setahun
b) Perbelanjaan rokok setahun sebanyak rm2,160


PELUANG JADI JUTAWAN YG TELAH BELIAU BAZIRKAN --> rm 4,419,260.33

Hahhh... nak percaya ke tidak? Kan saya dah kata tadi.

Anda boleh jadi JUTAWAN jika anda TIDAK MEROKOK!!!

Wallahu a'lam.

[Rujukan : Ke mana wang anda? oleh Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir]

1 comment:

  1. Assalammualaikum...
    memang benar saya orang sabah, kota kinabalu. saya kenal puan dari kawan kita Puan Noraini Ayub...

    ReplyDelete